loading...
باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس عالی حسینی
روابط عمومی باشگاه بازدید : 5175 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
پرسپوليس قهرمان
وبلاگي براي همه عاشقان پرسپوليس
چهارشنبه بیست و هفتم بهمن 1389
مديران پرسپوليــــــــــــــــــــــــــــس
1:مرحوم علي عبده

2:مصطفي مكري

3:عباس وكيل

4:گليجاني

5:طبا طبا ئي

6:عباس انصاري فرد

7:امير عا بديني

8:علي ميرزايي

9:علي پروين

10:اكبر غمخوار

11:حجت الله خطيب

12:محّمد حسن انصاري فرد


13:داريوش مصطفوي

14:حبيب  كاشاني

متاسفانه اطرافيانش نذاشتن مثل قبل كا رامد باشه و خودشو وسابقه اشو از بين برد 

15:محمد رويانيان 

+ نوشته شده در 23:16 توسط احسان.
چهارشنبه بیست و هفتم بهمن 1389
ركورد هاي سپوليــــــــــــــــس
                                        

پرسپولیس بهترین تیم تمام ادوار لیگ با اختلاف فاحش نسبت به استقلال، پاس و سپاهان


اگر 15 رکورد مختلف با معیار و مصادیق فوتبالی را در تاریخ لیگ ایران مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که تیم فوتبال پرسپولیس با کسب 11/5 رکورد از 15 رکورد تیم برتر تمام ادوار لیگ ایران است. استقلال با 1/5 رکورد و سپاهان و پاس هر کدام با یک رکورد در رده‌های بعدی این عرصه قرار دارند. به جدول 15 رکورد منحصر به فرد لیگ ایران توجه کنید:
قاطع‌ترین قهرمانی در یک فصل
پرسپولیس در سال 50، در 14 دیدار لیگ صاحب 13 برد و یک باخت شد. بر این اساس پرسپولیس آن سال موفق شد 93 درصد از کل امتیازات را به خود اختصاص داده و از این حیث صاحب یک رکورد رویایی شود.

بیشترین گل‌زده در یکفصلالبته بیشترین و بهترین میانگین متعلق به پرسپولیس سال 50 دارد که در 14 بازی 45 گل یعنی 3/2 گل در یک بازی به ثمر رساند، اما بیشترین گل‌زده در یک فصل متعلق به استقلال سال 87 است که در 34 بازی، 70 گل زد یعنی اندکی بیشتر از دو گل‌زده در یک بازی توسط آبی‌ها ثبت شده است.
بیشترین امتیاز در یکفصل
سپاهان در لیگ سال 88 یعنی لیگ نهم حرفه‌ای موفق شد 67 امتیاز در یک فصل بگیرد و رکورد استقلال را که در سال گذشته با 66 امتیاز ثبت شد، بشکند. البته سپاهان حتی به میانگین دو گل هم نرسیده و تنها به خاطر تعداد بازی‌های زیاد سپاهان در لیگ نهم حرفه‌ای صاحب این میزان امتیاز شد.
یکطرفه‌ترین قهرمانی در یکفصل
پرسپولیس صاحب یکطرفه‌ترین و شایسته‌ترین قهرمانی در یک فصل شده است. سرخپوشان در لیگ سال 77 یعنی در مسابقات لیگ هشتم آزادگان توانستند 65 امتیاز گرفته و قهرمان شوند. تیم دوم یعنی استقلال و سپاهان با 12 امتیاز کمتر دوم شدند.

کمترین گل‌خورده در یکفصل
پرسپولیس در لیگ سال 54 در 30 بازی از مسابقات لیگ سوم تخت‌جمشید، 12 گل‌خورده بود. سرخپوشان در این سال، طی دو بازی از راه‌آهن و استقلال شش گل خوردند و در 28 دیدار دیگر تنها شش گل دریافت کردند که اتفاق عجیب و جالبی بود.
پرافتخارترین مربی درلیگ
علی پروین، پرافتخارترین مربی در لیگ ایران بوده است. پروین، سرمربی پرسپولیس عنوان قهرمانی (77، 78 و 80)، عنوان نایب‌قهرمانی (68، 71، 72 و 79) و عنوان سوم (70 و 81) را به دست آورده و بر این اساس با سه قهرمانی، چهار نایب‌قهرمانی و دو عنوان سوم این مقام را به دست آورده است. پرسپولیس سه بار هم با علی پروین قهرمان جام‌حذفی شده است.
رکورد قهرمانی در تاریخ لیگ
پرسپولیس با کسب 9 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ ایران شده است. سرخپوشان در سال‌های 50، 52، 54، 74، 75، 77، 78، 80 و 86، 9 بار قهرمان لیگ و چهار بار قهرمان جام‌حذفی شدهاند و بعد از پرسپولیس، استقلال با هفت قهرمانی در لیگ و پنج قهرمانی در جام‌حذفی، رتبه دوم افتخار این عرصه را دارد.

بیشترین آقای گلاستقلال و پرسپولیس صاحب رکورد کسب عنوان آقای گل بوده‌اند. استقلال شش بار با غلامحسین مظلومی، غلامرضا عنایتی (هر کدام دو بار) و علی سامره و آرش برهانی آقای گل شده و پرسپولیس با کلانی (دو بار)، ایرانپاک و کلانی (مشترک)، فرشاد پیوس (دو بار)، دایی و خلیلی هر کدام یک بار آقای گل لیگ شده‌اند.
بهترین نتیجه در تاریخ لیگ
پرسپولیس بهترین نتیجه را در تاریخ لیگ به دست آورده است. سرخپوشان در لیگ سال 73 موفق شدند تیم فوتبال شاهین بوشهر را با نتیجه 10 بر یک شکست داده و با این برد خوب نخستین برد با نتیجه دو رقمی را به خودش اختصاص بدهد که اتفاق جالب توجهی بود. در لیگ‌برتر، ابومسلم یک بار استقلال رشت را 9 بر دو برد.
رکورد بی‌شکستی در تاریخ لیگرکورد بی‌شکستی در تاریخ لیگ را پرسپولیس با 43 بازی ثبت کرده است. پرسپولیس از روز 19 دی 50 که به تاج مسجد سلیمان یک بر صفر باخت، تا روز چهارم خرداد 53 که در لیگ دوم تخت‌جمشید یک بر صفر به تاج باخت در 43 بازی برابر حریفان مختلف خود نباخت و رکورد بی‌شکستی را به دست آورد.

رکورد پیروزی متوالی در یکفصل
از روز 24 مهر ماه سال 77 در لیگ هشتم آزادگان، پرسپولیس یک - صفر فولاد خوزستان را برد و تا روز 21 اسفند ماه سال 77، این تیم در 14 بازی متوالی حریفان خود را شکست داد و با کسب 14 برد متوالی صاحب رکوردی بسیار خوب و باکلاس در تاریخ لیگ ایران شد.
رکورد حفظ دروازه در یکفصل
بهرام مودت، دروازه‌بان پرسپولیس در لیگ سوم تخت‌جمشید در سال 54. بهرام مودت از اوایل بازی با ذوب‌آهن در روز 19 اردیبهشت 54 تا روز 27 شهریور 54 که از ملوان گل خورد، برابر ابومسلم، آب و برق اهواز، سپاهان، برق شیراز، بانک ملی، صنعت نفت، راه‌آهن و آرارات هم گل نخورد. 720 دقیقه گل و اضافه شدن دقایق ملوان و ذوب‌آهن، این رقم را به 842 دقیقه رسانده است.
رکورد میانگین برتر گل در یک فصل
بیشترین میانگین گل برتر را در تاریخ لیگ ایران، پرسپولیس سال 50 دارد که در 14 بازی 45 گل زد و با رکورد 2/3 گل در هر بازی صاحب یکی از بهترین رکوردهای گل در این عرصه بوده است.
رکورد قهرمانی‌های متوالی درلیگپرسپولیس سه بار به طور متوالی قهرمان لیگ شده است (51 و 52)، (74 و 75) و (77 و 78). اگر پرسپولیس در لیگ 76 شرکت کرده و در آن قهرمان می‌شد، می‌توانست با پنج قهرمانی متوالی یک رکورد عجیب را ثبت کند.
رکورد قهرمانی در یک فصل
پاس تهران در سال 71 این رکورد را شکست داده است. قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی در لیگ 70 و 71 (هر دو در سال 71 تمام شدند) و قهرمانی در جام‌حذفی تهران، چهار قهرمانی بودند که پاس آن را در یک فصل دشت کرد.

پرسپولیس در سال 1373 با کسب 57 امتیاز از 23 بازی با کسب این رکورد افسانه ای دارای بهترین میانگین بازی و امتیاز است. پرسپولیس در همین سال با زدن 20 گل در 23 بازی میانگینی افسانه ای از خود بجای گذارده است. در همین سال فرشاد پیوس از 23 بازی 20 گل و علی دایی بازدن 15 گل بر ترین مهاجمان و گلزنان تاریخ لیگ ایران با در نظر گرفتن تعداد بازی و گل زده در لیگ ایران هستند. 35 گل زده با 23 بازی توسط دو مهاجم از یک تیم.

9 قهرمانی - پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ پرسپولیس است که در 9 دوره موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. پرسپولیس اولین تیم قهرمان لیگ برتر بود و اولین تیمی شد که قهرمانی خود را تکرار کرد.

پرسپولیس در ادوار گذشته لیگ موفق به ثبت 352 برد شده است؛ بیشترین تعداد پیروزی یک تیم در لیگ.

تیم پرسپولیس در طول تاریخ لیگ موفق به ثمر رساندن 1069 گل شده است و هجومی ترین و گلزن ترین تیم تاریخ لیگ و ایران محسوب می شود.

1128 امتیاز پرسپولیس در لیگ که پرسپولیس را در صدر همه تیمهای تاریخ لیگ قرار می دهد.

865 روز و 43 بازی پیاپی بدون باخت رکورد بین المللی پرسپولیس درلیگ - پرسپولیس از روز 19 دی 1350 تا 4 خرداد 1353 به مدت 865 روز در مسابقات لیگ بدون شکست باقی ماند. سرخپوشان طی این مدت در 43 بازی موفق به کسب 32 برد و 11 تساوی شدند و رکوردی را از خود بر جای گذاشتند که در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر است. اگر بخواهیم بازیها را سه امتیازی تصور کنیم 43 باز و 107 امتیاز خواهد شد که شاید در دنیا بی نظیر باشد.

بیشترین امتیاز کسب شده در مجموع تمام بازیهای لیگ را با اختلاف فاحش و رویائی از سایر رقبا کسب نموده است.

بیشترین گل زده و تفاضل گل را با در نظر گرفتن میانگین بازی و تعداد گل زده دارا می باشد.

بیشترین برد هم در مجموع بازیهای تاریخ لیگ ایران با اختلاف فاحش از آن پرسپولیس می باشد.

کمترین باخت در مجموع بازیهای تاریخ لیگ ایران با اختلاف فاحش از آن پرسپولیس می باشد.

پرسپولیس تنها تیمی است که در لیگ ایران بدون باخت قهرمان شده است. (لیگ ایران تخت جمشد)

بهترین نتیجه تاریخ لیگ ایران برد 10-1 پرسپولیس بر شاهین بوشهر در تهران در لیگ سال 1373 می باشد. در مجموع رفت و برگشت 12-1 پرسپولیس پیروز شد.

پرسپولیس دارای رکورد 14 برد متوالی و پی در پی در تمام ادوار لیگ است. سال 1377 14 برد متوالی.

پرسپولیس در دهه 70 با 4 قهرمانی لیگ رکوردار قهرمانی لیگ در یک دهه می باشد. لازم به ذکر است که استقلال در این دهه 2 بار قهرمان شد که یکبار آن بدون حضور پرسپولیس بود ولی فدراسیون با بی انصافی تمام هر دو میزبانی باشگاههای آسیا را که سهم ایران بود به استقلال داد در حالی که پرسپولیس هر چهار بار به نیمه نهایی رسید و استقلال در جلوی 100 هزار نفر با شکست برابر نمایندگان کره و ژاپن (آنیانگ و جوبیلو ایواتا) ابروی فوتبال ایران را برد. استقلال با سه بار حضور در جام در جام در تمام ادوار حذف شد ولی پرسپولیس با سه بار حضور دوبار فینالیست شد و یکی از فینالها را برد و قهرمان آسیا شد.

پرسپولیس تنها تیم تاریخ فوتیال ایران است که 16 قهرمانی در 16 سال (1364تا 1380) کسب نموده است و رکوردی افسانه ای دارد. جالب اینکه 14 قهرمانی طی 11 سال با سلطان فوتبال ما علی پروین بوده است. لازم به ذکر است این قهرمانی ها در مسابقات رسمی فدراسیون فوتبال ایران یعنی لیگ باشگاههای تهران، جام حذفی ایران و تهران، جام حذفی باشگاههای آسیا و لیگ ایران صورت گرفته است.

پرسپولیس بهمراه سایپا تنها تیمی هستند که در یک فصل موفق به کسب دو جام لیگ ایران و جام حذفی ایران شده اند.

بهترین نتایج شهرآورد تهران (دربی) 1- پرسپولیس 6 استقلال 0 2-پرسپولیس 4 استقلال 1 هردو در لیگ ایران جام تخت جمشید

علی پروین (220 بازی) پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ با کسب 3 مقام قهرمانی در 220 بازی هدایت پرسپولیس را در لیگ آزادگان و برتر بر عهده داشته است و در این بازیها 115 برد، 75 تساوی و 30 باخت در کارنامه مربیگری وی ثبت شده است. وی در هر بازی موفق به کسب 9/1 امتیاز شده که یک رکورد در تاریخ لیگ به شمار می رود. وی همچنین 52% بازیها را با پیروزی پشت سر گذاشته است که از این نظر نیز رکوردش منحصر بفرد است.

65 بیشترین امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس در یک فصل است که در لیگ ازادگان 77 رقم خورد. پرسپولیس از هر بازی بطور متوسط بیش از 2 امتیاز کسب کرد.

بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ موفق به ثبت 12 هت تریک شده اند که فرشاد پیوس گلزن افسانه ای سرخپوشان با انجام 3 هت تریک رکوردار است.

بهروز رهبری فر با 6 مقام قهرمانی پرافتخارترین بازیکن لیگ است؛ 5 قهرمانی در پرسپولیس و یک قهرمانی در پاس.

بهرام مودت سنگربان پرسپولیس در فصل 54 به مدت 844 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت که هنوز این رکورد شکسته نشده است.

پرسپولیس تنها تیمی است که در همه ادوار لیگ حاضر بوده است، اگرچه این تیم در فصل 76 حضور ناقصی در مسابقات داشت.

علی پروین و علی انصاریان با گل کردن 12 ضربه پنالتی بهترین پنالتی زنان پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند.

بیشترین پیروزی سرخپوشان مقابل یک تیم در لیگ 21 برد است که در مقابل تیمهای پاس و برق شیراز بدست امده است.

فرشاد پیوس با 57 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ است که رکورد وی تا سالها شکستنی نخواهد بود.

65 امتیاز ، بیشترین امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس در یک فصل است که در لیگ ازادگان 77 رقم خورد. پرسپولیس از هر بازی بطور متوسط بیش از 2 امتیاز کسب کرد.

افشین پیروانی در 86 بازی پرسپولیس در لیگ کاپیتان این تیم بوده است که کریم باقری در هفته سوم لیگ برتر رکورد وی را خواهد شکست.

افشین پیروانی کاپیتان اسبق سرخپوشان با انجام 203 بازی در لیگ رکوردار بیشترین بازی برای سرخپوشان در تاریخ لیگ است. رکورد پیروانی فعلا شکستنی نخواهد بود.

پرسپولیس در طول تاریخ لیگ 215 بار در خارج از تهران به مصاف حریفان رفته است و 81 برد و 48 باخت کسب کرده است.

پرسپولیس در تاریخ لیگ 657 بازی انجام داده است که بالاترین تعداد بازی را در بین همه تیمهای لیگ دارد. سرخپوشان در تاریخ لیگ 334 برد و 101 باخت بدست اورده اند.

پرافتخارترین های لیگ فوتبال ایران:

1- پرسپولیس 9 قهرمانی و 8 نایب قهرمانی

2- استقلال 7 قهرمانی و 7 نایب قهرمانی

3 - پاس 5 قهرمانی

4 - سایپا 3 قهرمانی

5- سپاهان اصفهان 2 قهرمانی

+ نوشته شده در 22:29 توسط احسان.
دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1389
افتخارات پرسپوليس
پر افتخار ترین تیم فوتبال ایران در مسابقات داخلی به طور قطع پرسپولیس است، تیمی که در تمامی دوره های برگزاری لیگ فوتبال در ایران حضوری ثابت داشته و از این حیث رکورد دار بلامنازع است .
آماری که در زیر می آید، مربوط به 8 دوره لیگ است.

*پرسپولیس تنها تیم حاضر در همه ادوار لیگ است که از سال 49 در ایران اغاز شده است. سرخپوشان در همه 27 دوره لیگ حضور داشته اند.
*بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ موفق به ثبت 12 هت تریک شده اند که فرشاد پیوس گلزن افسانه ای سرخپوشان با انجام 3 هت تریک رکوردار است.

*بهروز رهبری فرد و افشین پیروانی با کسب 5 مقام قهرمانی لیگ همراه پرسپولیس، پرافتخارترین بازیکنان پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند.
*پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ پرسپولیس است که در 9 دوره موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است. پرسپولیس اولین تیم قهرمان لیگ برتر بود و اولین تیمی شد که قهرمانی خود را تکرار کرد.

*10 گل، بیشترین گل زده پرسپولیس در یک مسابقه لیگ است که در فصل 73 مقابل شاهین بوشهر ثبت شد. پیروزی 10-1 مقابل شاهین برترین نتیجه در تاریخ لیگ محسوب می شود.
*علی پروین و علی انصاریان با گل کردن 12 ضربه پنالتی بهترین پنالتی زنان پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند.

*تعداد بازیکنان خارجی که در لیگ برای پرسپولیس به میدان رفته اند، 19 بازیکن است. البته 3 بازیکن خارجی دیگر پرسپولیس نیز در لیگ فرصت بازی پیدا نکردند.
*20 گل. بیشترین گل به ثمر رسیده در یک فصل توسط بازیکنان پرسپولیس در فصل 73 بود که فرشاد پیوس 20 گل به ثمر رساند.

*بیشترین پیروزی سرخپوشان مقابل یک تیم در لیگ 21 برد است که در مقابل تیمهای پاس و برق شیراز بدست امده است.
*تیم پرسپولیس در طول تاریخ حضور در لیگ از 24 سرمربی استفاده کرده است.

*سهراب انتظاری با به ثمر رساندن 27 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.
*فرشاد پیوس با 57 گل بهترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ است که رکورد وی تا سالها شکستنی نخواهد بود.

*پرسپولیس در فصل 77 لیگ آزادگان در 30 بازی موفق به زدن 56 گل شد که بهترین رکورد گلزنی سرخپوشان طی یک فصل در تاریخ لیگ به شمار می رود.
*65 امتیاز ، بیشترین امتیاز کسب شده توسط پرسپولیس در یک فصل است که در لیگ ازادگان 77 رقم خورد. پرسپولیس از هر بازی بطور متوسط بیش از 2 امتیاز کسب کرد.

*4 بیشترین تعداد کارتهای قرمز دریافتی بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ است که علی انصاریان با 4 کارت قرمز رکوردار است.
*تیم پرسپولیس 89 گل خود را در تاریخ لیگ از ضربات پنالتی به ثمر رسانده است. البته تعداد ضربات زیادی را هم هدر داده است.

*118 بازیکن، تعداد بازیکنانی است که در تاریخ لیگ برای سرخپوشان گلزنی کرده اند.
*افشین پیروانی کاپیتان اسبق سرخپوشان با انجام 203 بازی در لیگ رکوردار بیشترین بازی برای سرخپوشان در تاریخ لیگ است. رکورد پیروانی فعلا شکستنی نخواهد بود.

*پرسپولیس در طول تاریخ لیگ 215 بار در خارج از تهران به مصاف حریفان رفته است و 81 برد و 48 باخت کسب کرده است.
*علی پروین رکوردار بیشترین حضور روی نیمکت سرخپوشان به عنوان سرمربی است. این مربی در 220 بازی موفق به کسب 115 برد و 30 باخت شده است.

*پرسپولیس در 8 دوره گذشته لیگ برتر موفق به کسب 392 امتیاز شده است و بدین ترتیب تا قبل از هفته پنجم احتمالا به امتیاز 400 خواهد رسید. البته 6 امتیاز پرسپولیس نیز کسر شده است.
*پرسپولیس در تاریخ لیگ 657 بازی انجام داده است که بالاترین تعداد بازی را در بین همه تیمهای لیگ دارد. سرخپوشان در تاریخ لیگ 334 برد و 101 باخت بدست اورده اند.

*1028 گل، تعداد گلهای به ثمر رسیده پرسپولیس در تاریخ لیگ است که بالاترین رکورد در بین همه تیمهای تاریخ لیگ است.

نایب قهرمانی جام حذفی ایران .......................... 1347
مقام دوازدهم باشگاه های تهران .......................... 1348
قهرمانی مسابقات مقدماتی جام منطقه ای .......................... 1350
نایب قهرمان باشگاه های تهران .......................... 1350
مقام سوم لیگ منطقه ای ایران .......................... 1350
نایب قهرمان جام باشگاه های تهران .......................... 1350
قهرمان اولین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1352
نایب قهرمان دومین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1353
قهرمان سومین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1354
نایب قهرمان چهارمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1355
نایب قهرمان پنجمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1356
نایب قهرمان ششمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1357

 




نایب قهرمانی جام حذفی ایران .......................... 1347
مقام دوازدهم باشگاه های تهران .......................... 1348
قهرمانی مسابقات مقدماتی جام منطقه ای .......................... 1350
نایب قهرمان باشگاه های تهران .......................... 1350
مقام سوم لیگ منطقه ای ایران .......................... 1350
نایب قهرمان جام باشگاه های تهران .......................... 1350
قهرمان اولین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1352
نایب قهرمان دومین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1353
قهرمان سومین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1354
نایب قهرمان چهارمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1355
نایب قهرمان پنجمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1356
نایب قهرمان ششمین دوره لیگ تخت جمشید .......................... 1357
قهرمان جام شهید اسپندی .......................... 1358
قهرمانی در دسته اول تهران .......................... 1360
نایب قهرمان جام حذفی تهران .......................... 1360
قهرمان جام وحدت .......................... 1360
قهرمان جام حذفی تهران .......................... 1361
قهرمان جام باشگاه های تهران .......................... 1361
نایب قهرمان جام باشگاه های دسته اول تهران .......................... 1362
قهرمان فوتبال باشگاه های دسته اول تهران .......................... 1365
قهرمان فوتبال باشگاه های دسته اول تهران .......................... 1366
قهرمان جام حذفی تهران .......................... 1366
قهرمان جام حذفی ایران .......................... 1366
قهرمان باشگاه های دسته اول تهران .......................... 1367
قهرمان باشگاه های دسته اول تهران .......................... 1368
نایب قهرمان اولین دوره لیگ آزادگان .......................... 1368
قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران .......................... 1369
قهرمان اولین دوره جام در جام آسیا .......................... 1369-70
نایب قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران .......................... 1370
قهرمانی جام حذفی ایران .......................... 1370
مقام سوم در لیگ ازادگان .......................... 1370
قهرمان جام حذفی کشور .......................... 1370-71
نایب قهرمان لیگ ازادگان .......................... 1371
قهرمان ****جام تهران .......................... 1371
نایب قهرمان سومین دوره جام در جام آسیا .......................... 1371
نایب قهرمان لیگ کشور .......................... 1372
مقام چهارم لیگ آزادگان .......................... 1373
قهرمان لیگ ازادگان .......................... 1374
مقام چهارم جام باشگاه های آسیا .......................... 1374
قهرمانی لیگ کشور .......................... 1375
مقام سوم جام باشگاه های آسیا .......................... 1375
قهرمان لیگ آزادگان کشور .......................... 1377
قهرمانی جام حذفی کشور .......................... 1377
مقام سوم جام باشگاه های آسیا .......................... 1378
قهرمان لیگ آزادگان کشور .......................... 1378
نایب قهرمان لیگ آزادگان کشور .......................... 1379
مقام سوم جام باشگاه های آسیا .......................... 1380
قهرمان اولین دوره لیگ برتر ایران .......................... 1381
نایب قهرمان جام حذفی ایران .......................... 1384
مقام سوم لیگ برتر ایران .......................... 1385
قهرمان هفتمین دوره لیگ برتر ایران ....................1386......

قهرمان جام حذفي ايران .....................................1388



+ نوشته شده در 23:12 توسط احسان.

جمعه بیست و دوم بهمن 1389
تاريخچه باشگاه پرسپوليس
                                                    

از شاهين

شاهين باشگاهي بود که در سال 1321 به دست يک معلم به نام دکتر عباس اکرامي با همکاري و همراهي گروهي از بهترين جوانان کشور که عمدتاً دانشجو بودند ، بنا نهاده شد و مفاخر بزرگي چون اميرمسعود برومند ، امير عراقي ، شکيبي ، فاخري ، انصاري ، دکتر نادر افشار ، مرحوم پرويز دهداري ، حسينعلي کلاني ، جعفر کاشاني ، هميون بهزادي ، حميد شيرزادگان ، و ... تربيت کرده و به جامعه فوتبال ايران تقديم نمود .ا


شاهين داراي 402 تيم جوان با 62 شعبه در سطح کشور بود که دکتر اکرامي ين تيم را بر پيه 3 اصل ( اخلاق ، تحصيل و علم و ورزش ) استوار ساخته بود . ا

شاهين در آن روزگار ، تنها دفتري بود در ورزشگاه امجديه ( شيرودي فعلي ) که بازيکنانش براي تعليم در آنجا گرد هم مي آمدند . اين باشگاه بري اولين بار آموزش فوتبال را به صورت کتابي و از روي اصول ، شروع کرد و نخستين جزوه آموزشي را که در بر گيرنده اصول ورزش فوتبال بود ، و با استفاده از منابع جهاني تهيه و تنظيم گشته بود ، جهت يادگيري در اختيار اعضاي خود قرار داد . ا
اين تيم به جهت سيستم و قدرت عجيبي که بازيکنانش در کار حمله داشتند به ندرت اجازه ميداد حريفانش ( حتي بزرگترينشان ) خود را از شکست نجات دهند . ليکن بي درايتي و عدم دور انديشي مديران وقت باشگاه و کج سليقگي و انفعال دستگاه ورزش وقت کشور ، دست به دست هم داد و باعث شد بدليل پاره اي مسائل بعد از بازي اين تيم با تهرانجوان در هفته دهم ( در تاريخ 16/4/1346 ) اين باشگاه منحل گردد . ا
در آن بازي ناظم گنجاپور با وارد کردن سه گل در دقيق 61 ، 68 و به درون دروازه تهران جوان اين افتخار را بدست آورد که تا تمام کننده کتاب پيروزي هاي شاهين براي هميشه باشد . ا
آن روز شاهين در هفته دهم بازي ها با 18 امتياز از 10 ديدار ( در آن زمان بازي هر پيروزي 2 امتياز منظور مي شد ) و 19 گل زده و گل خورده در صدر و دارايي با 16 امتياز در رديف دوم قرار گرفته بود . ا
اين بازي آخرين بازي شاهين بود در حالي که در ين فصل ، 3 هفته از بازي هاي اين تيم مقابل شهرباني ، ديهيم و تاج ( 6 تايي ها ! ) باقي مانده بود ، ناگهان با اطلاعيه رسمي سازمان تربيت بدني از تاريخ 20/4/1346 شاهين منحل گرديد .

 پس از انحلال شاهين ، بازيکنان آن همچنان يکپارچگي خود را حفظ کردند و حدود يک سال محروميت را با ادامه بازي ها و تمرينات خود در زمين هي خاکي ، سپري نمودند . تا اين که باشگاه هاي مطرح آن روز در صدد جذب اين جوانان بي رقيب بر آمدند و از آن جمله باشگاه پاس خواهان کاشاني ، کلاني و همايون بهزادي بود و بعضي از باشگاه هاي ديگر هم بقيه آنان را مدنظر قرار داده بودند لذا شاهيني ها به تکاپو افتادند تا از تفرق و پراکندگي مجموعه خود جلوگيري به عمل آورند ( از آن جمله مرحوم پرويز دهداري را مي توان نام برد ) و بر آن شدند تا اين مجموعه را در باشگاه پرسپوليس گردهم آورند . ا

و اما پرسپوليس ...

پرسپوليس باشگاهي بود که در سال 1342 بدست علي عبده بنا شده بود و در آن رشته هاي بولينگ ، واليبال و بسکتبال فعال بود . عبده از آمريکا به ايران آمده بود و در جامعه ورزشي آمريکا در رشته بوکس صاحب عنوان قهرماني بود ( بابا بوکسور ! ) . عبده مدت ها انديشه ايجاد تيم فوتبال پرسپوليس را با خود داشت و تيم فوتبالي را نيز ايجاد کرده بود که تيمي ضعيف در رده دوم باشگاه هي کشور محسوب مي شد و از اعضاي محبوب و ماندگار آن محمود خوردبين را مي توان نام برد . ا
پس از انحلال شاهين با درايت امير مسعود برومند و رايزني هاي مرحوم دهداري ، چند تن از بازيکنان قبلي شاهين در ترکيب تيم دسته دومي پرسپوليس قرار گرفته و ترتيب يک مسابقه با تيم جم آبادان ( که در آن زمان تيم صاحب نامي بود ) را دادند و پس از آن تمامي اعضاي شاهين به پرسپوليس پيوستند و محبوبيت شاهين بلند پرواز را به پرسپوليس هديه نمودند . ا0
پرسپوليس بهار خود را در آغازين روزهاي سال 1347 با مربيگري دهداري ( کاپيتان پيشين شاهين ) و سرپرستي دکتر برومند آغاز کرد . مطابق مقررات اين تيم مي بايست کار خود را در فوتبال از دسته سوم و يا حداکثر از دسته دوم باشگاه ها شروع کند . اما انحلال چند تيم در اين زمان باعث گرديد تا به جاي مسابقات ليگ، يکسري مسابقات رده بندي در سطح باشگاه هاي پايتخت برگزار شود . در آن مسابقات 44 تيم به رقابت پرداختند که 4 تيم پرسپوليس ، تاج ، عقاب و پاس سرگروه گرديدند


از آن پس پرسپوليس رسماً وارد مسابقات باشگاهي ايران گرديد . اين تيم در سال 1347 احساس قدرت مي کرد و تمام رقيبان را پشت سر گذاشت و به عنوان قهرمان باشگاه هي تهران ، جهت شرکت در مسابقات آسيايي تايلند عازم بانکوک گرديدند . ا

در سال 1348 کارخانه ايران ناسيونال با مديريت خيامي ( از طرفداران تيم شاهين ) تازه تاسيس گرديده بود و تيم فوتبال ضعيفي هم داشت ، ( علي پروين هم از جمله بازيکنان اين تيم بود ) در اين زمان ( 1348 ) فکر تبليغ محصول اين شرکت ( پيکان ) با استفاده از محبوبيت تيم شاهين ، خيامي را بر آن داشت تا مذاکراتي با چند تن از شاهيني هاي سابق انجام داده و آنان را به تيم پيکان دعوت نمايد . با رفتن آنها افراد باقي مانده نيز راهي جز پيوستن به ايشان نديدند . لذا تمامي بازيکنان شاهين ( به جز عزيز اصلي ، دروازبان شاهين ) به پيکان مهاجرت کردند و در اين سال عنوان قهرماني باشگاه هي ايران را از آن پيکان نمودند و در همين سال پيکان به جاي تيم ملي در تورنمنت جام دوستي نيز شرکت کرده و در بين 5 تيم مقام نخست را از آن خود کردند . ا

لازم به ذکر است که در اين زمان پيکان در برابر پرسپوليس با تک گل علي پروين و با نتيجه يک بر صفر پرسپوليس را شکست داد . ا
پرسپوليس در غياب شاهيني ها با تصاحب 12 امتياز در رده يازدهم قرار گرفتند . حضور در پيکان بيشتر از 1 سال به طول نيانجاميد و مجدداً بازيکنان در سال 1349 به خانه خود برگشتند و قهرماني اولين دوره ليگ تخت جمشيد در سال 1350 را از آن خود کردند . پرسپوليس در 5 دوره برگزاري ليگ تخت جمشيد ، با کسب دو قهرماني ( ليگ اول و سوم ) و سه نائب قهرماني ، به عنوان پرافتخارترين باشگاه کشور شناخته شد
در سال ۱۳۵۱ عبده مانور تبلیغاتی بزرگی به راه انداخت و باشگاه پرسپولیس را یک باشگاه حرفه‌ای اعلام کرد، اما در پی حمایت نکردن دیگر باشگاه ‌ها، پرسپولیس بار دیگر آماتور شد.
دوران جام تخت جمشید (۱۳۵۷-۱۳۵۲)

پرسپولیس در 5 دوره برگزاری لیگ تخت جمشید ، با کسب دو قهرمانی ( لیگ اول و سوم ) و سه نائب قهرمانی ، به عنوان پرافتخارترین باشگاه کشور شناخته شد .
جام تخت جمشید در سال ۱۳۵۲ راه ‌اندازی شد. این جام تا آن زمان، معتبرترین و برترین جام برگزار شده در ایران بود. در نخستین دورهٔ جام تخت جمشید نیز پرسپولیس بدون شکست و با اقتدار تمام قهرمان شد و حتی تاج، رقیبش را که نایب ‌قهرمان شد؛ ۶-۰ شکست داد. ماجراي اين بازي معروف را جداگانه خواهيم آورد.
پرسپولیس با پیروزی ۲-۰ برابر ماشین سازی تبریز در ۲۲ مرداد ۱۳۵۷، دوران حضور خود را در جام تخت جمشید به پایان برد.
سال‌های نخست پس از انقلاب (۱۳۶٥-۱۳۵۸)

چند ماه پیش از انقلاب اسلامی، ساختمان بولینگ عبده آتش گرفت. در پی این آتش‌ سوزی بیمه تمام خسارت را به فاطمه پهلوی پرداخت نمود. از این رو برخی او را در آتش‌ سوزی سهیم می‌دانند. عبده و فاطمه‌ پهلوی پس از آتش‌ سوزی به آمریکا رفتند.
با این که پرسپولیس در سال ۱۳۵۸ در جام شهید اسپندی به قهرمانی رسید، اما تیم از هم پاشید و بسیاری از بازیکنان عوض شدند. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی باشگاه پرسپولیس را مصادره کرد و باشگاه بدون زمین تمرین و دفتر در اوج تنگدستی زیر نظر سازمان تربیت بدنی قرار گرفت.
با وقوع جنگ ایران و عراق و برگزار نشدن لیگ کشوری، پرسپولیس از دوران خوب خود فاصله گرفت، اما همچنان یکی از تیم‌های برتر جام باشگاه ‌های تهران و جام حذفی تهران بود.


با وقوع انقلاب اسلامي ، اين تيم دچار بحران نفرات گرديد و بازيکنانش بکلي عوض شدند و تعداد بسيار اندکي از بازيکنان قديمي باقي ماندند . ليکن برگزاري مسابقات جام شهيد اسپندي در سال 1358 و ديگر مسابقات ، باعث گرديد تا بازيکنان مستعد و جوان کشور نگذارند اين باشگاه بلند آوازه از رونق بيفتد .
تغییر نام به پیروزی (۱۳٧٠-۱۳٦٥)

در سال ۱۳۶۰ سازمان تربیت بدنی نام بولینگ عبده را به مجموعه ورزشی شهید چمران تغییر داد و دفتر باشگاه به خوابگاه تبدیل شد. سازمان تربیت بدنی قصد داشت نام باشگاه را هم تغییر دهد اما بازیکنان در اعتراض به تغییر نام باشگاه، در بازی با هما در لیگ تهران حاضر نشدند و قهرمانی این مسابقات را از دست دادند.
در دی ۱۳۶۵، پرسپولیس تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار گرفت و مدیرعامل باشگاه اعلام کرد که نام باشگاه به «آزادی» تغییر خواهد کرد. بار دیگر بازیکنان برابر تغییر نام باشگاه مقاومت کردند و محمود خوردبین (سرپرست تیم)، به نمایندگی از پرسپولیس، از حضور در مسابقات انصراف داد.

ليکن پس از مدت زمان اندکي بنياد از اداره اين باشگاه خودداري کرد و در اين زمان با توجه به موقعيت اين باشگاه ، سازمان تربيت بدني ، خود اداره آن را عهده دار گرديده و نامش را نيز به (( پيروزي )) تغيير دادند که تا کنون نيز با همين نام در ميادين ورزشي حضور مي يابد . البته اين تيم براي هواداران پر شمار اين تيم همان پرسپوليس است
شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (...13-۱۳٧٠)

شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در تاریخ 18/2/1370 با شماره 83332 توسط آقای اسماعیل وفائی با 5/50% سهام، سازمان تربیت بدنی به ریاست آقای دکتر حسن غفوری‌فرد و به نمایندگی آقای عباس انصاری‌فرد با 49% سهام و آقای حسین منتظر موعود با 5/0% سهام تأسیس شد و به ثبت رسید. در همان زمان آقای وفائی به سمت مدیرعامل، آقای انصاری‌فرد (نماینده سازمان) به سمت رئیس هیئت مدیره و آقای منتظر موعود به سمت نایب رئیس هیئت مدیره انتخاب شدند.
شایسته ذکر است که آقای حسن غفوری‌فرد به عنوان معاون رئیس جمهور و سرپرست وقت سازمان تربیت بدنی، آقای انصاری‌فرد را به عنوان نماینده تام‌الاختیار و امین سهام سازمان در تاریخ 31/1/70 معرفی کرده بودند.

پس از آن در تاریخ 20/7/72، سازمان تربیت بدنی عدم تمایل خود را نسبت به ادامه همکاری با شرکت پرسپولیس اعلام و در تاریخ 20/6/76 کل سهام خود را به آقای وفائی واگذار و از شرکت پرسپولیس خارج شد. البته بین سال‌های 72 تا 76، تمام جلسات با حضور آقای انصاری‌فرد به عنوان نماینده تام‌الاختیار سازمان تربیت بدنی برگزار می‌شد. و تاکنون همواره جلسات سالیانه هیئت مدیره شرکت پرسپولیس با حضور سهامداران به صورت منظم برگزار و صورتجلسه‌های مربوطه به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ارجاع داده شده است.
در همان تاریخ آقای وفایی با هبه (امانت دادن) 5/50% سهم خود به آقای حسن عابدینی معروف به امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پیروزی، میزان سهم خود را به ٤٩% کاهش داد و آقای منتظر موعود نیز 5/0% سهم خود را به آقای بهروز محمودی واگذار کرد.
آقای عابدینی در تاریخ 17/7/87، 5/50% یعنی تمام سهم امانی خود و 5/0% سهم آقای محمودی را در ازای دریافت وجه به آقای وفائی بازگرداند و از پرسپولیس خداحافظی کرد و به این ترتیب آقای وفائی مجدداً صاحب تمام سهام پرسپولیس شد.

بر مبنای آخرین مجمع عمومی عادی که به طور فوق‌العاده در مورخ 3/8/87 تشکیل شد، همراه با آقای اسماعیل وفائی، شرکت غذاسازان زندگی به نمایندگی آقای حمید موحدی و شرکت تجارت بین‌المللی وفا کیش به نمایندگی آقای مصطفی جوادی شجونی برای مدت دو سال به عنوان اعضاء هیات مدیره و آقای اسماعیل وفائی به سمت رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل؛ و حمید موحدی به سمت نایب رئیس هیئت مدیره تعیین و همچنین محرم هادی‌سرابی به سمت بازرس اصلی و کمال میرمحمدی به سمت بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب گردیدند. و هر یک از این دو شرکت متعلق به آقای وفائی صاحب 1% از سهام پرسپولیس شدند و 98% دیگر سهام نیز در مالکیت شخصی آقای وفائی ماند.



لازم به ذکر است که طبق ليستي که از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه شد ، پرسپوليس به عنوان پرطرفدارترين تيم آسيا انتخاب شد .
داليان چين و الهلال عربستان هم در مکان هي بعدي قرار گرفتند
________________________________________________
پرسپوليس در يك نگاه


نماد باشگاه :

يکی از سرستون‌های تخت جمشید در موزه ایران باستان. نماد باشگاه پرسپولیس از این ستون‌ها الگوبرداری شده‌است. 
پرسپولیس یک واژهٔ یونانی به معنای شهر پارسی است که از دو واژهٔ «پرسه» (به یونانی: Πέρσης) به معنای پارسی و «پولیس» (به یونانی: Πόλις) به معنای شهر تشکیل شده‌است. یونانیان باستان به پارسه یا تخت جمشید، پایتخت دودمان هخامنشیان، پرسپولیس می‌گفتند.
در سال ۱۳۶۰، سازمان تربیت بدنی نام بولینگ عبده را به مجموعه ورزشی شهید چمران تغییر داد و قرار شد پرسپولیس از سال ۱۳۶۱، با نام دیگری فعالیت کند. بازیکنان در اعتراض به این تصمیم، در بازی با هما در جام باشگاه‌های تهران حاضر نشدند و قهرمانی این مسابقات را از دست دادند. در دی ۱۳۶۵، پرسپولیس تحت پوشش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار گرفت. بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت نام تیم را به «آزادی» تغییر دهد. بازیکنان با این تغییر نام موافق نبودند. در ۲۷ بهمن ۱۳۶۵، نام باشگاه رسماً به «پیروزی» تغییر یافت. با این وجود، رسانه‌ها و مردم بیشتر نام پرسپولیس را به کار می‌برند.

در آگهی ثبت نمادی که شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در سال ۱۳۷۰ به ثبت رسانده، این توضیح آمده‌است: «کلمه پرسپولیس و علامت فانتزی. تصویر جامی که از دو طرف با دو سر اسب هخامنشی تلاقی دارد.»
به جز فصل ۸۶-۱۳۸۵ و چند بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹ که بازیکنان پرسپولیس لباس‎های راه‌راه سفید و قرمز پوشیدند، از آغاز همواره رنگ اصلی لباس پرسپولیس قرمز بوده‌است و یکی از نمادهای این تیم محسوب می‌شود. از این رو آنان را «ارتش سرخ» و «سرخپوشان» می‌نامند.

پرسپولیس در فرهنگ عامه

پرسپولیس به عنوان یک باشگاه فوتبال، کاملاً در میان مردم شناخته‌شده‌است. عادل فردوسی‌پور در مجله ورلدساکر در این باره می‌نویسد: «نخستین پرسشی که هواداران فوتبال در ایران از یکدیگر می‌پرسند این است که قرمز هستی یا آبی؟» رسانه‌ها به شدت اخبار این باشگاه را پوشش می‌دهند و «حاشیه»‌های زیادی پیرامون افراد حاضر در باشگاه است. افکار عمومی ایران امروز نیز همانند دیگر جوامع، تحت تاثیر این رسانه‌های ورزشی قرار دارند. در پی این مسائل و شعارهای خاص روی سکوهای ورزشگاه، در سال‌های اخیر امنیت شغلی مدیران عامل و مربیان این باشگاه همواره در خطر قرار داشته‌است. جان دیوردن، نویسنده وب‌گاه گل در گزارشی با نام «تردید آسیا: آیا مربیگری پرسپولیس بزرگترین و دشوارترین کار در فوتبال آسیا است؟»، جو رسانه‌ها را «جانوری ترسناک» و مربیگری این تیم را «شغلی پرفشار» توصیف می‌کند.

در سال ۱۳۸۸، پرسپولیس به عنوان نخستین باشگاه ایرانی ساخت سرود رسمی‌اش را با همکاری داریوش خواجه‌نوری، خواننده و گیتاریست ایرانی آغاز کرد. این ترانه «آهنگ سرخ» نام دارد و بازیکنان سابق باشگاه آن را خوانده‏‏اند. پیش از این نیز خوانندگانی مانند فرزین برای پرسپولیس خوانده‌بودند. قاسم افشار نیز در دهه ۷۰ آلبومی با نام «قرمزته» منتشر کرد.

زمين تمرين :باشگاه پرسپولیس ورزشگاه اختصاصی ندارد و برای بازی‌های خانگی خود ورزشگاه آزادی تهران را اجاره می‌کند. تیم ملی فوتبال ایران و استقلال تهران نیز در این ورزشگاه به میدان می‌روند.
در پی بازسازی چمن ورزشگاه آزادی در فصل ۸۲-۸۱، پرسپولیس بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه تختی برگزار کرد.
در روزهای پایانی سال ۱۳۸۴، وبگاه رسمی باشگاه خبرهایی دربارهٔ این که پرسپولیس «ورزشگاه شهر قدس» را خریده‌است، منتشر کرد؛اما این ماجرا به علت مشکلات مالی و حقوقی باشگاه پایان یافت و به ثمر نرسید.

پیش از انقلاب، زمین‌های تمرین پرسپولیس ورزشگاه آپادانا و بولینگ عبده بود. وقتی بولینگ عبده مصادره شد پرسپولیس در تپه‌های داوودیه تمرین می‌کرد.
در سالیان اخیر، تمرینات تیم اصلی بیشتر در ورزشگاه کارگران انجام می‌شد. در شهریور ۱۳۸۷، پس از انتقال باشگاه راه‌آهن به شهرری، پرسپولیس ورزشگاه راه‌آهن را به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان برای یک سال اجاره کرد و پس از ۳۵ سال به ورزشگاه خانگی دیرین خود در شهرک اکباتان بازگشت. هم‌اکنون تیم اصلی پرسپولیس در «مجموعه ورزشی خیریه عمل» تمرین می‌کند. تیم‌های پایهٔ نیز در ورزشگاه شهید درفشی‌فر تمرین و بازی می‌کنند.

مسائل اقتصادی و حقوقی


درآمدزایی

باشگاه‌های فوتبال ایران، از جمله پرسپولیس در درآمدزایی حرفه‌ای نیستند. هم‌اکنون بیشتر منابع مالی باشگاه پرسپولیس توسط مالک باشگاه، سازمان تربیت بدنی تامین می‌شود. کمک‌های بلاعوض هواداران ثروتمند،فروش بازیکن، بازی‌های بین‌المللی و حامیان مالی از دیگر منابع مالی مهم باشگاه هستند. پرسپولیس همچنین توانسته به عنوان نخستین باشگاه ایرانی بابت حق‌پخش تلویزیونی و فروش فیلم درآمدزایی کند. با این وجود تلاش‌های باشگاه برای درآمدزایی از فروش بلیت (که از مهمترین منابع درآمد باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای است) تاکنون بی‌نتیجه مانده‌است.
وب‌گاه گل در گزارشی تحلیلی از تاثیر بحران اقتصادی جهان بر فوتبال کشورهای مختلف، به دلیل دولتی بودن این باشگاه وقوع این بحران را بر مسائل مالی آن کاملاً بی‌تاثیر دانسته‌است.
بر اساس پژوهشی که جمعی از مدرسان و دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸ انجام دادند؛ میزان علاقه‌مندی شرکت‌ها به حمایت مالی از این باشگاه در سالیان گذشته سیر صعودی داشته‌است. همچنین، مدت حمایت مالی این شرکت‎ها معمولاً کوتاه بوده‎است.

دارایی‌ها

باشگاه پرسپولیس مالک یک ساختمان ۵ طبقه در خیابان شیخ‌بهایی تهران است. این ساختمان در زمین اهدایی فدراسیون فوتبال ایران ساخته‌شده و دفتر باشگاه است. در سال ۱۳۸۷ قرار بود موزه پرسپولیس در این مکان راه‌اندازی شود.
در تیر ۱۳۸۸، سازمان تربیت بدنی با پرداخت ۲ میلیارد تومان ۱٪ از سهام بانک تات را برای باشگاه پرسپولیس خرید. نعمت‌الله شهبازی نویسنده روزنامه گل این کار را سودآور، مفید، و آغازی برای استقلال مالی باشگاه دانسته‌است.

بنا بر اعلام وب‌گاه رسمی باشگاه یک کلینیک پزشکی با نام « بیمارستان پرسپولیس » در خیابان گاندی تهران دارد که در خرداد ۱۳۸۹ آغاز به کار خواهد کرد. در سال ۱۳۸۴ نیز خبری درباره خرید ورزشگاه و راه‌اندازی شرکت هواپیمایی توسط باشگاه منتشر شده‌بود که انجام نگرفت.
این باشگاه پیشتر مالک ورزشگاه راه‌آهن و مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران نیز بوده‌است.
                 
____________________________________________
تيم هاي ديگر باشگاه:

تیم‌های پایه 

پرسپولیس در رده‌های سنی امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان تیم دارد

تیم دوم 

پیش از انقلاب 

پرسپولیس پیش از انقلاب «تیم آماتورها» داشت. در جام باشگاه‌های تهران ۱۳۵۱، پرسپولیس رسماً با تیم آماتورهایش در جام شرکت کرد.مهدی عسگرخانی، دروازبان آماتورهای پرسپولیس برجسته‌ترین بازیکن آن تیم بود که بعداً به تیم اصلی رسید، به ابومسلم فروخته‌شد و به تیم ملی ایران نیز دعوت شد

پس از انقلاب 

در روز ۲۸ شهریور ۱۳۸۵، محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل آن زمان پرسپولیس با مدیرعامل باشگاه فوتبال سرخپوشان دلوار افزار توافقنامه‌ای امضا کرد که بنابر آن، تیم فوتبال سرخپوشان تیم دوم پرسپولیس می‌شد. پس از پایان آن فصل بهادر عبدی و فرهاد خیرخواه، (آقای‌گل دسته یک) که در سرخپوشان بازی می‌کردند به پرسپولیس پیوستند. پس از تغییر مدیرعامل پرسپولیس رابطهٔ دو باشگاه کمرنگ شد و باشگاه پرسپولیس به برخی تعهدات خود عمل نکرد. در آبان ۱۳۸۷ امتیاز باشگاه سرخپوشان به باشگاه دیهیم اهواز واگذار شد.پس از آن پرسپولیس تا حدود یک سال تیم دومی نداشت، اما در آبان ۱۳۸۸ «تیم ب پرسپولیس» راه‌اندازی شد.

تیم زنان 

پرسپولیس پیش از انقلاب تیم زنان داشت. آن‌ها پس از تاج و به همراه دیهیم و عقاب از پیشگامان فوتبال زنان در ایران بودند. در تابستان ۱۳۸۷، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال ایران از این باشگاه درخواست کرد تا در لیگ شرکت کند.در اواخر همان سال، پرسپولیس امتیاز تیم زنان پیکان را در اختیار گرفت و در لیگ شرکت کرد. در فروردین ۱۳۸۸ تیم فوتسال زنان پرسپولیس به مقام سوم غرب آسیا رسید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس عالی حسینی به منظور انعكاس وبازتاب عملكرد وفعاليت هاي جوانان وعلاقه مندان به ورزش در روستاي عالي حسيني، راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد . اهداف اصلی ما اطلاع رسانی در خصوص فعالیت های اين باشگاه در رشته هاي مختلف ورزشي ونتايج برگزاري مسابقات ومعرفي برترين هاي ورزشي و همچنین تبلیغات باشگاه به منظور جذب افراد مستعد علی الخصوص جوانان و نوجوانان در امر ورزش می باشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر خود را در باره سايت با انتخاب يكي از گزينه هاي ذيل بيان نماييد؟
    زننده گل تیم ملی فوتبال ایران به کشور پرو در جام جهانی 1978آرژانتین چه کسی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 280
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 450
  • بازدید ماه : 1,127
  • بازدید سال : 14,578
  • بازدید کلی : 3,511,221
  • کدهای اختصاصی

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    اوقات شرعی

    دنياي كد آهنگ پسر جهنمي

    مرجع کد آهنگ